24. februar, 2009 copyright dating nettsted, Hentet 4. april, Hentet 17. januar, YouTube Go er en Android-app som tar sikte på å gjøre YouTube enklere tilgjengelig på mobile enheter i fremvoksende markeder. 27. august, Annet tilbehør som tilbys inkluderer: pulssensorer, vanntette hodetelefoner, spush up bars, motstandsbånd, transporthjul, erstatningspedaler for elliptiske liggesykkelseter.
SinglesDateMatch.com er stedet for å møte mennesker!
YouTube er en amerikansk plattform for nettbasert videodeling og sosiale medier som eies av Google. Den ble lansert 14. februar av Steve ChenChad Hurley og Jawed Karim. Det er det nest mest besøkte nettstedet, rett etter Google selv. YouTube har mer enn én milliard månedlige brukere [7] som til sammen 2009 copyright dating nettsted mer enn én milliard timer med videoer hver dag. YouTube tilbyr nå betalt innhold som filmer og eksklusivt innhold.
YouTube og godkjente skapere deltar i Googles AdSense-program, som genererer større inntekter for begge parter. Siden kjøpet av Google, har YouTube utvidet seg utover nettstedet til mobilappsnettverks-TV og muligheten til å koble til andre tjenester. Videokategorier på YouTube inkluderer musikkvideoer, videoklipp, nyheter, korte filmer, spillefilmer2009 copyright dating nettsted, dokumentarer, lydopptak, filmtrailere, livestreamsvlogger og mer.
Mest 2009 copyright dating nettsted er generert av enkeltpersoner. Dette inkluderer samarbeid mellom YouTubere og bedriftssponsorer. Siden etablerte medieselskaper som DisneyViacomCBS og WarnerMedia har opprettet og utvidet sine bedrifts-YouTube-kanaler for å annonsere for et større publikum.
YouTube har hatt en enestående sosial innvirkning som har påvirket populærkulturen, internett-trender og skapt multimillionærkjendiser. Til tross for all vekst og suksess, har YouTube blitt mye kritisert. Kritikk av YouTube inkluderer; nettstedet som brukes for å lette spredningen av feilinformasjonsopphavsrettsproblemer rutinemessige brudd på brukernes personvernaktiverende sensur2009 copyright dating nettsted, og setter barns sikkerhet og velvære i fare. YouTube ble grunnlagt av Steve ChenChad Hurley og Jawed Karim.
Trioen var alle tidlige ansatte i PayPal, som gjorde dem beriket etter at selskapet ble kjøpt av eBay, 2009 copyright dating nettsted. I følge en historie som ofte har blitt gjentatt i media, utviklet Hurley og Chen ideen for YouTube i løpet av de første månedene etter at de hadde opplevd problemer med å dele videoer som ble tatt opp på et middagsselskap i Chens leilighet i San Francisco.
Karim deltok ikke på festen og benektet at det hadde skjedd, men Chen bemerket at ideen om at YouTube ble grunnlagt etter et middagsselskap "sannsynligvis ble veldig styrket av markedsføringsideer rundt å lage en historie som var veldig fordøyelig".
Karim sa at inspirasjonen til YouTube først kom fra kontroversen i Super Bowl XXXVIII halvtidsshow da Janet Jacksons bryst ble kort avslørt av Justin Timberlake under pauseshowet.
Karim kunne ikke enkelt finne videoklipp av hendelsen og tsunamien i Det indiske hav på nettet, noe som førte til ideen om et nettsted for videodeling. YouTube begynte som en venturekapital-finansiert teknologistartup. Med tittelen Me at the zooit viser medgründer Jawed Karim i San Diego Zoo og kan fortsatt sees på nettstedet. I motsetning til hva mange tror, var ikke YouTube det første nettstedet for videodeling på Internett; Vimeo ble lansert i november, selv om det nettstedet forble et sideprosjekt av utviklerne fra CollegeHumor på den tiden og ikke vokste mye, heller.
I tillegg til å bidra til å styrke rangeringer og langsiktig seertall for Saturday Night Live, bidro "Lazy Sunday" sin status som en tidlig viral video til å etablere YouTube som et viktig nettsted. Valget av navnet www. com førte til problemer for et nettsted med lignende navn, www. Universal Tube endret siden sin nettside til www.
Selskapet opplevde rask vekst, 2009 copyright dating nettsted. The Daily Telegraph skrev at inYouTube forbrukte like mye båndbredde som hele Internett i I løpet av denne tiden gikk selskapet også gjennom noen organisatoriske endringer.
I oktober flyttet YouTube til et nytt kontor i San Bruno, California. Susan Wojcicki ble utnevnt til administrerende direktør for YouTube 2009 copyright dating nettsted Februar Komplekset har 51 kvadratmeter med plass og kan huse opptil 2, 2009 copyright dating nettsted, ansatte.
Gjennom denne perioden prøvde YouTube flere nye måter å generere inntekter på utover annonser. InYouTube lanserte et pilotprogram for innholdsleverandører for å tilby premium, abonnementsbaserte kanaler innenfor plattformen. YouTube ga også ut YouTube Music en tredje app orientert mot streaming og oppdage musikkinnholdet som er vert på YouTube-plattformen. Selskapet forsøkte også å lage produkter for å appellere til bestemte typer seere.
YouTube lanserte en mobilapp kjent som YouTube Kids, som er utviklet for å gi en opplevelse optimalisert for barn. Den har et forenklet brukergrensesnitt, utvalgte utvalg av kanaler med alderstilpasset innhold og foreldrekontrollfunksjoner. com-eide Twitch. I februar ble én milliard timer med YouTube sett hver dag, og timer med video ble lastet opp hvert minutt.
Selskapet ble angrepet 3. april,2009 copyright dating nettsted, da en skyting skjedde ved YouTubes hovedkvarter i San Bruno, 2009 copyright dating nettsted, California, som såret fire og resulterte i ett dødsfall skytteren. I løpet av denne perioden, 2009 copyright dating nettsted, YouTube gikk inn i tvister med andre teknologiselskaper, 2009 copyright dating nettsted. I over et år var det ingen YouTube-app tilgjengelig for Amazon Fire-produkter.
InRoku fjernet YouTube TV-appen fra strømmebutikken etter at de to selskapene ikke klarte å komme til enighet. Etter å ha testet tidligere inYouTube fjernet offentlig visning av misliker-tellinger på videoer i november med henvisning til intern forskning som fant at brukere ofte brukte misliker-funksjonen som en form for nettmobbing og brigadering.
Noen teoretiserte at fjerning av misliker var påvirket av 2009 copyright dating nettsted Tilbakespoling som ble panorert universelt og ble den mest mislikte videoen på plattformen. Prosessen bryter når plattformen forstyrrer den. Deretter avtar plattformen alltid. YouTube bruker primært VP9 og H. Ved lansering av YouTube-videoer på en personlig datamaskin krevde plugin-modulen Adobe Flash Player å være installert i nettleseren. Plattformen kan vise videoer med valgfritt lavere oppløsningsnivåer fra p for å jevne avspillingen i områder og land med begrensede Internett-hastigheter2009 copyright dating nettsted, forbedre kompatibiliteten, samt for bevaring av begrensede mobildataplaner.
Oppløsningsinnstillingen kan justeres automatisk basert på oppdaget tilkoblingshastighet, samt stilles inn manuelt. Fra brukere kunne legge til "merknader" til videoene sine – for eksempel popup-tekstmeldinger og hyperkoblinger og som tillot interaktive videoer, 2009 copyright dating nettsted. Av alle merknader hadde blitt fjernet fra videoer, bryte noen videoer som var avhengig av funksjonen.
YouTube introduserte standardiserte widgets beregnet på å erstatte merknader på tvers av plattformer, inkludert "sluttskjermer" en tilpassbar rekke miniatyrbilder for spesifiserte videoer som vises nær slutten av videoen. InYouTube ble et ISNI-register, og kunngjorde sin intensjon om å begynne å lage ISNI-identifikatorer for å unikt identifisere musikerne hvis videoer den inneholder.
Alle YouTube-brukere kan laste opp videoer på opptil 15 minutter hver. Brukere kan bekrefte kontoen sin, 2009 copyright dating nettsted, vanligvis via en mobiltelefon, for å få muligheten til å laste opp videoer på opptil 12 timer, samt produsere direktesendinger. YouTube godtar de vanligste containerformatene, inkludert MP4MatroskaFLVAVIWebM3GPMPEG-PS og QuickTime-filformatet.
Noen mellomliggende videoformater i. InYouTube la til en funksjon kalt Premiere som viser et varsel til brukeren som nevner når videoen vil være tilgjengelig for første gang, som for en direktesending, men med en forhåndsinnspilt video. Når den planlagte tiden kommer, sendes videoen som en direktesending med en to-minutters nedtelling. Eventuelt kan en premiere settes i gang umiddelbart. YouTube tilbød opprinnelig videoer på bare ett kvalitetsnivå, vist med en oppløsning på × piksler ved å bruke Sorenson Spark-kodeken en variant av H.
På tidspunktet for p-lanseringen ble YouTube-spilleren endret fra et sideforhold til en widescreen. I november ble HD-støtte lagt til. I juli kunngjorde YouTube at de hadde lansert en rekke videoer i 4K-format, som tillater en oppløsning på opptil × piksler. I juni ble det lagt til støtte for 8K-oppløsning, med videoene som spilles av med × piksler. I juni begynte YouTube å distribuere støtte for videoer med høy bildefrekvens på opptil 60 bilder per sekund i motsetning til 30 før det ble tilgjengelig for brukeropplastinger 2009 copyright dating nettsted oktober.
YouTube uttalte at dette ville forbedre "bevegelsesintensive" videoer, for eksempel videospillopptak. YouTube-videoer er tilgjengelige i en rekke kvalitetsnivåer. Seerne påvirker kun indirekte videokvaliteten. Brukere velger mellom "Auto", som justerer oppløsningen basert på internettforbindelsen, "Høy bildekvalitet" som vil prioritere avspilling av video av høy kvalitet, "Datasparing" som vil ofre videokvalitet til fordel for lavt databruk, og "Avansert" som lar brukeren velge en strømoppløsning.
Siden seerne har hatt muligheten til å se 3D-videoer. Som svar på økt seertall under covid-pandemien, har 2009 copyright dating nettsted midlertidig nedgradert kvaliteten på videoene.
YouTube utførte tidlige eksperimenter med direktestrømming, inkludert en konsert av U2 og en spørsmål-og-svar-sesjon med USAs president Barack Obama i februar. Opprettelsen av direktesendinger var opprinnelig begrenset til utvalgte partnere.
I mai ble opprettelsen av direktesendinger åpnet for verifiserte brukere med minst 1 abonnenter; i august samme år ble antallet redusert til abonnenter, [] og i desember ble grensen fjernet. Direktestrømming via mobil var i utgangspunktet begrenset til brukere med minst 10 abonnenter, [] men fra midten er det redusert til abonnenter. 13. september lanserte YouTube en offentlig betaversjon av Community, en sosiale medier-basert funksjon som lar brukere legge ut tekst, bilder inkludert GIFs-live-videoer og andre i en egen "Community"-fane på kanalen deres.
Etter at funksjonen er offisielt utgitt, aktiveres fellesskapsinnleggsfunksjonen automatisk for hver kanal som passerer en bestemt terskel for antall abonnenter eller som allerede har flere abonnenter. Denne terskelen ble senket over tid [ når? Kanaler som fellesskapsfanen blir aktivert for, får deres 2009 copyright dating nettsted diskusjoner navnet før mars "One channel layout" redesign finalisering: "kanalkommentarer" slettet permanent, i stedet for å eksistere samtidig eller migrere.
De fleste videoer gjør det mulig for brukere å legge igjen kommentarer, og disse har vakt oppmerksomhet for de negative sidene ved både form og innhold. I2009 copyright dating nettsted berømmet Web 2. Noen av kommentarene på YouTube får deg til å gråte over menneskehetens fremtid bare for stavemåten alene, bry deg ikke om uanstendighetene og det nakenhat.". Ungdom, aggressiv, feilstavet, sexisthomofobi som svinger fra å rase over innholdet i en video til å gi en meningsløst detaljert beskrivelse etterfulgt av en LOLYouTube-kommentarer er et arnested 2009 copyright dating nettsted infantil debatt og uforskammet uvitenhet – med sporadiske utbrudd av vidd som skinner gjennom.
Daily Telegraph kommenterte i september at YouTube var "beryktet" for "noen av de mest konfronterende og dårlig formede kommentarutvekslingene på internett", og rapporterte på YouTube Comment Snob, "et nytt stykke programvare som blokkerer frekke og analfabeter". Den uttalte motivasjonen for endringen var å gi skapere mer makt til å moderere og blokkere kommentarer, og dermed adressere hyppig kritikk av deres kvalitet og tone.
I samme 2009 copyright dating nettsted Melvin fortsetter med å si: []. Kanskje brukerklager er berettiget, men ideen om å fornye det gamle systemet er ikke så ille. Tenk på den grove, kvinnefiendtlige og rasistisk belastede gjørmekastingen som har skjedd de siste åtte årene på YouTube uten noen merkbar måtehold. Er ikke ethvert forsøk på å dempe uidentifiserte injuriere verdt et forsøk? Systemet er langt fra perfekt, men Google bør berømmes for å prøve å lindre noen av skadene forårsaket av irriterte YouTubere som gjemmer seg bak fiendskap og anonymitet.
De kan også tillate andre brukere å moderere sine kommentarer. I desember ble det rapportert at YouTube ville lansere en ny funksjon som vil advare brukere som legger inn en kommentar som "kan være støtende for andre.
YouTube tilbyr brukere muligheten til å se videoene sine på nettsider utenfor nettstedet deres. Hver YouTube-video er ledsaget av et stykke HTML som kan brukes til å bygge den inn på hvilken som helst side på nettet.
seriøse datingsider for kvinne og mann
Politiet sa at mobildata plasserte Cheyenne Brown, 29, og Robinson på samme sted i september. Myndighetene venter på DNA-bekreftelse, men tror at levningene er Browns basert på en distinkt tatovering positivt identifisert av familien hennes. Restene av en annen person funnet i en stor plastbeholder sammen med Browns er ennå ikke identifisert, sa politiet. En handlekurv ble også funnet ved siden av containeren. Robinson har et "bemerkelsesverdig fravær" av noen kriminell historie, sa Davis.
Han blir holdt uten binding i Rockingham-Harrisonburg regionale fengsel og skal etter planen møte i retten i desember. Advokaten hans, Louis Nagy, nektet å kommentere anklagene og de siste påstandene da han ble kontaktet av ABC News. Myndighetene sa at de kommer frem med funnene sine fordi de tror det kan være flere ofre.
Og vi mistenker at han har flere ofre. Hvis du trenger hjelp til å få tilgang til den elektroniske offentlige filen på grunn av en funksjonshemming, vennligst kontakt oss. Hjem WKJC FM Offentlig fil EEO Arbeidsmuligheter Annonseringsinformasjon Konkurranseregler Kontakt Personvernerklæring. Bygget på Envisionwise Technology. Lytterklubben. Passord: Glemt passord. I juni begynte YouTube å distribuere støtte for videoer med høy bildefrekvens på opptil 60 bilder per sekund i motsetning til 30 tidligere, og ble tilgjengelig for brukeropplasting i oktober.
YouTube uttalte at dette ville forbedre "bevegelsesintensive" videoer, for eksempel videospillopptak. YouTube-videoer er tilgjengelige i en rekke kvalitetsnivåer. Seerne påvirker kun indirekte videokvaliteten. Brukere velger mellom "Auto", som justerer oppløsningen basert på internettforbindelsen, "Høy bildekvalitet" som vil prioritere avspilling av video av høy kvalitet, "Datasparing" som vil ofre videokvalitet til fordel for lavt databruk, og "Avansert" som lar brukeren velge en strømoppløsning.
Siden har seerne hatt muligheten til å se 3D-videoer. Som svar på økt seertall under COVID-pandemien, nedgraderte selskapet midlertidig kvaliteten på videoene sine.
YouTube utførte tidlige eksperimenter med direktestrømming, inkludert en konsert av U2 i , og en spørsmål-og-svar-sesjon med USAs president Barack Obama i februar. Opprettelsen av direktesendinger var opprinnelig begrenset til utvalgte partnere. I mai ble opprettelsen av direktesendinger åpnet for verifiserte brukere med minst 1 abonnent; i august samme år ble antallet redusert til abonnenter, [] og i desember ble grensen fjernet. Direktestrømming via mobil var i utgangspunktet begrenset til brukere med minst 10 abonnenter, [] men fra midten er det redusert til abonnenter.
Den 13. september lanserte YouTube en offentlig betaversjon av Community, en sosiale medier-basert funksjon som lar brukere legge ut tekst, bilder inkludert GIF-er, direktesendte videoer og annet i en egen "Community"-fane på kanalen deres. Etter at funksjonen er offisielt utgitt, aktiveres fellesskapsinnleggsfunksjonen automatisk for hver kanal som passerer en bestemt terskel for antall abonnenter eller som allerede har flere abonnenter.
Denne terskelen ble senket over tid [ når? Kanaler som fellesskapsfanen blir aktivert for, får kanaldiskusjonene deres navnet før sluttføring av redesign av «One channel layout»-redesignet i mars: «kanalkommentarer» slettes permanent, i stedet for å eksistere samtidig eller migrere.
De fleste videoer gjør det mulig for brukere å legge igjen kommentarer, og disse har vakt oppmerksomhet for de negative sidene ved både form og innhold. I , roste Time Web 2. Noen av kommentarene på YouTube får deg til å gråte over menneskehetens fremtid bare for stavemåten alene, bry deg ikke om uanstendighetene og det nakenhat.". Ungdom, aggressiv, feilstavet, sexistisk, homofob, svingende fra å rase over innholdet i en video til å gi en meningsløst detaljert beskrivelse etterfulgt av en LOL, YouTube-kommentarer er et arnested for infantil debatt og uforskammet uvitenhet – med sporadiske utbrudd av vidd som skinner gjennom.
Daily Telegraph kommenterte i september at YouTube var "beryktet" for "noen av de mest konfronterende og dårlig utformede kommentarutvekslingene på internett", og rapporterte på YouTube Comment Snob, "et nytt stykke programvare som blokkerer frekke og analfabeter innlegg ".
Den uttalte motivasjonen for endringen var å gi skapere mer makt til å moderere og blokkere kommentarer, og dermed adressere hyppig kritikk av deres kvalitet og tone. I samme artikkel fortsetter Melvin med å si: [].
Kanskje brukerklager er berettiget, men ideen om å fornye det gamle systemet er ikke så ille. Tenk på den grove, kvinnefiendtlige og rasistisk belastede gjørmekastingen som har skjedd de siste åtte årene på YouTube uten noen merkbar måtehold.
Er ikke ethvert forsøk på å dempe uidentifiserte injuriere verdt et forsøk? Systemet er langt fra perfekt, men Google bør berømmes for å prøve å lindre noen av skadene forårsaket av irriterte YouTubere som gjemmer seg bak fiendskap og anonymitet. De kan også tillate andre brukere å moderere sine kommentarer. I desember ble det rapportert at YouTube ville lansere en ny funksjon som vil advare brukere som legger inn en kommentar som «kan være støtende for andre. YouTube tilbyr brukere muligheten til å se videoene sine på nettsider utenfor nettstedet deres.
Hver YouTube-video er ledsaget av et stykke HTML som kan brukes til å bygge den inn på hvilken som helst side på nettet. Brukere som ønsker å legge ut en video som diskuterer, er inspirert av eller relatert til en annen brukers video, kan lage et "videosvar". Den elleve tegn Youtube-videoidentifikatoren 64 mulige tegn brukt i hver posisjon , gir mulighet for et teoretisk maksimum på 64 11 eller rundt YouTube annonserte at det ville fjerne videosvar for å være en underbrukt funksjon 27. august. I februar kunngjorde YouTube en testtjeneste, slik at noen partnere kan tilby videonedlastinger gratis eller mot et gebyr betalt via Google Checkout.
Siden juli har det vært mulig å velge en Creative Commons-attribusjonslisens som standard, slik at andre brukere kan gjenbruke og remikse materialet. De fleste moderne smarttelefoner er i stand til å få tilgang til YouTube-videoer, enten i en applikasjon eller via et optimalisert nettsted. YouTube Mobile ble lansert i juni, ved å bruke RTSP-streaming for videoen. Siden juni har YouTubes videoer vært tilgjengelige for visning på en rekke Apple-produkter.
Dette krevde at YouTubes innhold ble omkodet til Apples foretrukne videostandard, H. YouTube-videoer kan sees på enheter, inkludert Apple TV, iPod Touch og iPhone. Mobilversjonen av nettstedet ble relansert basert på HTML5 i juli, og unngikk behovet for å bruke Adobe Flash Player og optimalisert for bruk med berøringsskjermkontroller.
I september lanserte YouTube sin første app for iPhone, etter beslutningen om å droppe YouTube som en av de forhåndslastede appene i operativsystemene iPhone 5 og iOS 6. En TiVo-tjenesteoppdatering i juli tillot systemet å søke og spille av YouTube-videoer. I januar lanserte YouTube "YouTube for TV", en versjon av nettstedet skreddersydd for set-top-bokser og andre TV-baserte medieenheter med nettlesere, som i første omgang tillot videoene deres å bli sett på PlayStation 3 og Wii videospillkonsoller.
I løpet av juni måned samme år ble YouTube XL introdusert, som har et forenklet grensesnitt designet for visning på en standard TV-skjerm. 15. november lanserte Google en offisiell app for Wii, som lar brukere se YouTube-videoer fra Wii-kanalen.
YouTube lansert som en nedlastbar app for Nintendo Switch i november Den 19. juni dukket Google-sjef Eric Schmidt opp i Paris for å lansere det nye lokaliseringssystemet. YouTube-grensesnittet foreslår hvilken lokal versjon som bør velges basert på IP-adressen til brukeren. I noen tilfeller kan meldingen «Denne videoen er ikke tilgjengelig i ditt land» vises på grunn av opphavsrettsbegrensninger eller upassende innhold.
Tilgang til YouTube ble blokkert i Tyrkia mellom og , etter kontroverser om publisering av videoer ansett som fornærmende mot Mustafa Kemal Atatürk og noe støtende materiale for muslimer. Den lokale versjonen er underlagt innholdsbestemmelsene i tyrkisk lov.
Fjerningen av videoer lagt ut av de store plateselskapene skjedde etter at man ikke klarte å komme til enighet om en lisensavtale. Tvisten ble løst i september I januar ble det anslått at besøkende på YouTube brukte i gjennomsnitt 15 minutter om dagen på nettstedet, i motsetning til de fire eller fem timene om dagen som en typisk amerikansk statsborger bruker på å se på TV.
I desember ble to milliarder visninger fjernet fra visningstallene til Universal- og Sony-musikkvideoer på YouTube, noe som førte til en påstand fra The Daily Dot om at visningene hadde blitt slettet på grunn av et brudd på nettstedets vilkår for bruk, som forbyr bruk av automatiserte prosesser for å øke antallet visninger. Dette ble bestridt av Billboard , som sa at de to milliarder visningene hadde blitt flyttet til Vevo, siden videoene ikke lenger var aktive på YouTube.
Siden september er antallet abonnenter forkortet. Bare tre ledende sifre i kanalenes abonnentantall er angitt offentlig, noe som kompromitterer funksjonen til tredjeparts sanntidsindikatorer som Social Blade.
Nøyaktige tellinger forblir tilgjengelige for kanaloperatører i YouTube Studio. 11. november , etter å ha testet ut denne endringen i mars , kunngjorde YouTube at de ville begynne å skjule antall misliker på videoer, og gjøre dem usynlige for seerne.
Selskapet uttalte at avgjørelsen var et svar på eksperimenter som bekreftet at mindre YouTube-skapere var mer sannsynlig å bli målrettet i misliker brigadering og trakassering.
Skapere vil fortsatt kunne se antall liker og ikke liker i YouTube Studio-dashbordverktøyet, ifølge YouTube. YouTube har møtt en rekke utfordringer og kritikk i sine forsøk på å håndtere opphavsrett, inkludert nettstedets første virale video, Lazy Sunday , som måtte fjernes på grunn av opphavsrettslige bekymringer. YouTube ser ikke videoer før de er lagt ut på nettet, og det er overlatt til opphavsrettsinnehavere å utstede en DMCA-varsel om fjerning i henhold til vilkårene i loven om ansvarsbegrensning for brudd på opphavsrett på nett.
Enhver vellykket klage om brudd på opphavsrett resulterer i en opphavsrettsadvarsel på YouTube. Tre vellykkede klager for brudd på opphavsrett mot en brukerkonto vil føre til at kontoen og alle dens opplastede videoer slettes. I august avgjorde en amerikansk domstol i Lenz v. Universal Music Corp. at rettighetshavere ikke kan beordre fjerning av en nettfil uten først å avgjøre om oppslaget reflekterte rettferdig bruk av materialet. I saken om Smith v. Summit Entertainment LLC, den profesjonelle sangeren Matt Smith saksøkte Summit Entertainment for urettmessig bruk av merknader om fjerning av opphavsrett på YouTube.
I april ble det rapportert at Universal Music Group og YouTube har en kontraktsmessig avtale som forhindrer at innhold blokkert på YouTube etter en forespørsel fra UMG blir gjenopprettet, selv om opplasteren av videoen sender inn en DMCA-innsigelse.
I juni startet YouTube utprøving av et system for automatisk oppdagelse av opplastede videoer som krenker opphavsretten. Googles administrerende direktør Eric Schmidt anså dette systemet som nødvendig for å løse søksmål som det fra Viacom, som hevdet at YouTube tjente på innhold de ikke hadde rett til å distribuere. Når en video lastes opp, sjekkes den mot databasen, og flagger videoen som et brudd på opphavsretten hvis en treff blir funnet. Av , YouTube hadde "allerede investert titalls millioner dollar i denne teknologien".
I beskrev YouTube Content ID som "veldig nøyaktig når det gjelder å finne opplastinger som ligner på referansefiler som er av tilstrekkelig lengde og kvalitet til å generere en effektiv ID-fil". Innen utgjorde Content ID over en tredjedel av de inntektsgenererte visningene på YouTube. En uavhengig test i lastet opp flere versjoner av samme sang til YouTube og konkluderte med at selv om systemet var "overraskende motstandsdyktig" når det gjaldt å finne brudd på opphavsretten i lydsporene til videoer, var det ikke ufeilbarlig.
Før ble det ikke inntektsgenerert videoer før tvisten var løst. Siden april har videoer fortsatt å tjene penger mens tvisten pågår, og pengene går til den som vant tvisten. YouTube har et sett med retningslinjer for fellesskapet som har som mål å redusere misbruk av nettstedets funksjoner. Opplasting av videoer som inneholder ærekrenkelse, pornografi og materiale som oppmuntrer til kriminell oppførsel, er forbudt i henhold til YouTubes retningslinjer for fellesskapet.
YouTube avtaler selskaper om å ansette innholdsmoderatorer, som ser på innhold som potensielt er i strid med YouTubes retningslinjer for innhold, og bestemmer om de skal fjernes.
I september ble en gruppesøksmål anlagt av en tidligere innholdsmoderator som rapporterte å utvikle posttraumatisk stresslidelse PTSD etter en måneds periode på jobb. Den tidligere innholdsmoderatoren sa at hun regelmessig ble tvunget til å overskride YouTubes oppgitte grense på fire timer per dag for å se grafisk innhold.
Søksmålet hevder at YouTubes kontraktører ga liten eller ingen opplæring eller støtte for moderatorens mentale helse, fikk potensielle ansatte til å signere NDAer før de viste dem noen eksempler på innhold de ville se mens de gjennomgikk, og sensurerte all omtale av traumer fra interne fora. Den hevder også at forespørsler om at ekstremt grafisk innhold skal bli uskarpt, redusert i størrelse eller gjort monokromt, i henhold til anbefalinger fra National Center for Missing and Exploited Children , ble avvist av YouTube som ikke en høy prioritet for selskapet.
For å begrense spredningen av feilinformasjon og falske nyheter via YouTube, har den rullet ut en omfattende policy om hvordan man planlegger å håndtere teknisk manipulerte videoer. Kontroversielt innhold har inkludert materiale knyttet til Holocaust-fornektelse og Hillsborough-katastrofen , der 96 fotballfans fra Liverpool ble knust i hjel på YouTube, svarte med å si:.
Vi lærer fellesskapet vårt om reglene og inkluderer en direkte lenke fra hver YouTube-side for å gjøre denne prosessen så enkel som mulig for brukerne våre. Gitt volumet av innhold som lastes opp på nettstedet vårt, tror vi dette er den desidert mest effektive måten å sørge for at den lille minoriteten av videoer som bryter reglene kommer raskt ned.
I oktober, U. Kongressmedlem Anthony Weiner oppfordret YouTube til å fjerne fra sin nettside videoer av imamen Anwar al-Awlaki. I introduserte YouTube et system som automatisk ville legge til informasjonsbokser til videoer som algoritmene bestemte kan presentere konspirasjonsteorier og andre falske nyheter, og fylle informasjonsboksen med innhold fra Encyclopædia Britannica og Wikipedia som et middel til å informere brukere om å minimere spredning av feilinformasjon uten å påvirke friheten. av tale.
Flere brukere klaget til YouTube over denne upassende forbindelsen. YouTube-tjenestemenn ba om unnskyldning for dette, og uttalte at algoritmene deres hadde feilidentifisert brannvideoene og lagt til informasjonsblokken automatisk, og tok skritt for å rette opp dette.
Saksøkerne hevdet at algoritmene fraråder innhold med ord som "lesbisk" eller "homofil", som ville være dominerende i kanalenes innhold, og på grunn av YouTubes nesten monopolisering av online videotjenester, misbruker de denne posisjonen. YouTube har blitt kritisert for å bruke en algoritme som gir stor prominens til videoer som fremmer konspirasjonsteorier, usannheter og brennende ytre diskurs.
Når brukere viser en politisk skjevhet i det de velger å se, anbefaler YouTube vanligvis videoer som gjenspeiler disse skjevhetene, ofte med mer ekstreme synspunkter. I ble det avslørt at reklame ble plassert på ekstremistiske videoer, inkludert videoer av voldtektsapologeter, antisemitter og hatpredikanter som mottok annonseutbetalinger. Alex Jones, kjent for høyreorienterte konspirasjonsteorier, hadde bygget et massivt publikum på YouTube. Professor Zeynep Tufekci fra University of North Carolina har omtalt YouTube som "The Great Radicalizer", og sa "YouTube kan være et av de kraftigste radikaliserende instrumentene i det 21. århundre.
I januar sa YouTube at de hadde introdusert en ny policy som starter i USA med sikte på å slutte å anbefale videoer som inneholder "innhold som kan feilinformere brukere på skadelige måter.
I en studie fra juli basert på ti YouTube-søk med Tor-nettleseren relatert til klima og klimaendringer, var flertallet av videoene videoer som kommuniserte synspunkter i strid med den vitenskapelige konsensus om klimaendringer.
En BBC-undersøkelse av YouTube-søk på ti forskjellige språk fant at YouTubes algoritme fremmet feilinformasjon om helse, inkludert falske kreftkurer. På Filippinene har en rekke kanaler som «Showbiz Fanaticz», «Robin Sweet Showbiz» og «PH BREAKING NEWS», hver med minst , abonnenter, vist seg å spre feilinformasjon knyttet til politiske skikkelser i forkant av det filippinske valget.
Før , har YouTube tatt skritt for å fjerne spesifikke videoer eller kanaler relatert til overlegenhetsinnhold som hadde brutt retningslinjene for akseptabel bruk, men som ellers ikke hadde retningslinjer mot hatefulle ytringer for hele nettstedet. I kjølvannet av angrepene på Christchurch-moskeen i mars, mottok YouTube og andre nettsteder som Facebook og Twitter som tillot brukerinnsendt innhold kritikk for å gjøre lite for å moderere og kontrollere spredningen av hatytringer, noe som ble ansett for å være en faktor i begrunnelsen for angrepene.
YouTube sluttet seg til et initiativ ledet av Frankrike og New Zealand med andre land og teknologiselskaper i mai for å utvikle verktøy som skal brukes til å blokkere hatytringer på nettet og for å utvikle forskrifter som skal implementeres på nasjonalt nivå, som skal pålegges teknologiselskaper som mislyktes å ta skritt for å fjerne slik tale, selv om USA nektet å delta. YouTube uttalte videre at det ville "fjerne innhold som nekter for at veldokumenterte voldelige hendelser, som Holocaust eller skytingen på Sandy Hook Elementary, fant sted.
I juni forbød YouTube flere kanaler assosiert med hvit overherredømme, inkludert de til Stefan Molyneux, David Duke og Richard B. Spencer, og hevdet at disse kanalene brøt retningslinjene deres for hatefulle ytringer. Etter spredning via YouTube av feilinformasjon relatert til COVID-pandemien om at 5G-kommunikasjonsteknologi var ansvarlig for spredningen av koronavirussykdommen som førte til at flere 5G-tårn i Storbritannia ble angrepet av brannstiftere, fjernet YouTube alle slike videoer som koblet 5G og koronaviruset i denne måten.
YouTube utvidet denne retningslinjen i september til å dekke videoer som sprer feilinformasjon relatert til enhver vaksine, inkludert de som lenge er godkjent mot meslinger eller hepatitt B, som hadde fått godkjenning fra lokale helsemyndigheter eller Verdens helseorganisasjon.
Kennedy Jr. og Joseph Mercola på dette tidspunktet. Google og YouTube implementerte retningslinjer i oktober for å nekte inntektsgenerering eller inntekter til annonsører eller innholdsskapere som fremmet fornektelse av klimaendringer , som "inkluderer innhold som refererer til klimaendringer som en bløff eller svindel, påstander som benekter at langsiktige trender viser at det globale klimaet er oppvarming, og påstander som benekter at klimagassutslipp eller menneskelig aktivitet bidrar til klimaendringer.
Før inn i , var det en betydelig økning i antall videoer relatert til barn, kombinert mellom populariteten til foreldre som vlogger familiens aktiviteter, og tidligere innholdsskapere som beveget seg bort fra innhold som ofte ble kritisert eller demonisert til familievennlig materiale.
I løpet av 2. kvartal ble eierne av den populære kanalen FamilyOFive , som viste at de spilte "prank" på barna sine, anklaget for barnemishandling. Videoene deres ble til slutt slettet, og to av barna deres ble fjernet fra deres varetekt. Videoene hennes vil senere bli slettet.
Senere samme år ble YouTube kritisert for å vise upassende videoer rettet mot barn og ofte med populære karakterer i voldelige, seksuelle eller på annen måte forstyrrende situasjoner, hvorav mange dukket opp på YouTube Kids og tiltrakk seg millioner av visninger.
Begrepet "Elsagate" ble laget på Internett og ble deretter brukt av forskjellige nyhetskanaler for å referere til denne kontroversen. Senere samme måned begynte selskapet å masseslette videoer og kanaler som gjorde feil bruk av familievennlige karakterer.
Som en del av en bredere bekymring angående barnesikkerhet på YouTube, målrettet bølgen av slettinger også kanaler som viste barn som deltok i upassende eller farlige aktiviteter under veiledning av voksne.
Mest bemerkelsesverdig fjernet selskapet Toy Freaks , en kanal med over 8. Selv for innhold som ser ut til å være rettet mot barn og bare ser ut til å inneholde barnevennlig innhold, tillater YouTubes system anonymitet for hvem som laster opp disse videoene. Disse spørsmålene har blitt reist tidligere, ettersom YouTube har måttet fjerne kanaler med barneinnhold som, etter å ha blitt populært, plutselig inkluderer upassende innhold maskert som barneinnhold.
En kanal som hadde vært bekymret var "Cocomelon" som ga en rekke masseproduserte animerte videoer rettet mot barn. Eierskap til Cocomelon var uklart utenfor båndene til "Treasure Studio", i seg selv en ukjent enhet, og reiste spørsmål om kanalens formål, [] [] [] men Bloomberg News hadde vært i stand til å bekrefte og intervjue det lille teamet av amerikanske eiere i februar angående "Cocomelon", som uttalte at målet deres for kanalen var å bare underholde barn, som ønsket å holde seg for seg selv for å unngå oppmerksomhet fra eksterne investorer.
I januar forbød YouTube offisielt videoer som inneholdt "utfordringer som oppmuntrer til handlinger som har en iboende risiko for alvorlig fysisk skade", som for eksempel Tide Pod Challenge og videoer som inneholder skøyerstreker som "får ofre til å tro at de er i fysisk fare" eller forårsake følelsesmessig plager hos barn.
Også i november ble det avslørt i media at mange videoer med barn – ofte lastet opp av de mindreårige selv, og som viser uskyldig innhold som barna som leker med leker eller utøver gymnastikk – tiltrakk seg kommentarer fra pedofile [] [] med rovdyr som fant videoene gjennom private YouTube-spillelister eller ved å skrive inn bestemte søkeord på russisk.
Som et resultat av kontroversen, som økte bekymringen om «Elsagate», frøs flere store annonsører hvis annonser hadde blitt publisert mot slike videoer utgifter på YouTube. I februar identifiserte YouTube-vlogger Matt Watson et "ormehull" som ville få YouTubes anbefalingsalgoritme til å trekke brukere inn i denne typen videoinnhold, og få alt av brukerens anbefalte innhold til kun å inneholde denne typen videoer.
De fleste av disse videoene hadde kommentarer fra seksuelle rovdyr som kommenterte med tidsstempler for når barna ble vist i kompromitterende stillinger eller på annen måte kom med usømmelige kommentarer. I noen tilfeller hadde andre brukere lastet opp videoen på nytt i uoppført form, men med innkommende lenker fra andre videoer, og deretter tjent penger på disse, og spredt dette nettverket.
En talsperson forklarte at «alt innhold – inkludert kommentarer – som setter mindreårige i fare er avskyelig, og vi har klare retningslinjer som forbyr dette på YouTube. Det er mer å gjøre, og vi fortsetter å jobbe for å forbedre og fange opp misbruk raskere.
Oetker, Epic Games og Nestlé hentet alle sine annonser fra YouTube. Deretter begynte YouTube å demonisere og blokkere annonsering på typene videoer som har trukket disse rovkommentarene.
Tjenesten forklarte at dette var et midlertidig tiltak mens de utforsker andre metoder for å eliminere problemet. Disse handlingene er hovedsakelig rettet mot videoer av småbarn, men videoer av eldre barn og tenåringer kan også beskyttes hvis de inneholder handlinger som kan tolkes som seksuelle, for eksempel gymnastikk.
YouTube uttalte at det også jobbet med et bedre system for å fjerne kommentarer på andre kanaler som matchet stilen til barnerovdyr. Et relatert forsøk på å algoritmisk flagge videoer som inneholder referanser til strengen "CP", en forkortelse av barnepornografi, resulterte i noen fremtredende falske positiver som involverte ikke-relaterte emner med samme forkortelse, inkludert videoer relatert til mobilvideospillet Pokémon Go som bruker "CP" som en forkortelse av statistikken "Combat Power" og Club Penguin.
YouTube ba om unnskyldning for feilene og gjenopprettet de berørte videoene. YouTube sa at de ikke foretar seg noen video med disse kommentarene, men de de har flagget som sannsynligvis vil tiltrekke seg rovdyraktivitet.
I juni siterte The New York Times forskere som fant ut at brukere som så erotiske videoer kunne anbefales tilsynelatende ufarlige videoer av barn. YouTube viste en aprilspøk på nettstedet 1. april hvert år fra til I, alle lenker til videoer på hovedsiden ble omdirigert til Rick Astleys musikkvideo " Never Gonna Give You Up ", en spøk kjent som " rickrolling " ".
Neste år feiret nettstedet sitt "årsjubileum" med en rekke sepiatonede stumfilmer i tidlig s-stil, inkludert en parodi på Keyboard Cat.
I , slo YouTube seg sammen med det satiriske avisselskapet The Onion for å hevde i en opplastet video at videodelingsnettstedet ble lansert som en konkurranse som endelig hadde kommet til en slutt, og ville stenge ned i ti år før den ble relansert i , med kun vinnervideoen. Videoen spilte flere YouTube-kjendiser, inkludert Antoine Dodson. En video av to programledere som kunngjør de nominerte videoene streamet live i 12 timer.
I kunngjorde YouTube at det var ansvarlig for å lage alle virale videotrender, og avslørte forhåndsvisninger av kommende trender, som "Clocking", "Kissing Dad" og "Glub Glub Water Dance".
I september kunngjorde YouTube lanseringen av sin egen sosiale nettverksfunksjon kalt YouTube Community. Kun brukere med overabonnenter har tilgang til dette. Fellesskapsinnlegg kan inneholde bilder, GIF-er, tekst og video.
YouTube Go er en Android-app som har som mål å gjøre YouTube enklere tilgjengelig på mobile enheter i fremvoksende markeder. Den er forskjellig fra selskapets hovedapp for Android og lar videoer lastes ned og deles med andre brukere. Den lar også brukere forhåndsvise videoer, dele nedlastede videoer via Bluetooth, og tilbyr flere alternativer for mobildatakontroll og videooppløsning.
YouTube annonserte prosjektet i september på et arrangement i India. YouTube Kids er en amerikansk videoapp for barn utviklet av YouTube, et datterselskap av Google. Appen ble utviklet som svar på foreldres og myndigheters gransking av innholdet som er tilgjengelig for barn. Appen gir en versjon av tjenesten rettet mot barn, med utvalgte innholdsvalg, foreldrekontrollfunksjoner og filtrering av videoer som anses som upassende visning for barn under 13, 8 eller 5 år avhengig av aldersgruppen valgt.
Først utgitt 15. februar, som en Android- og iOS-mobilapp, har appen siden blitt utgitt for smart-TV-er fra LG, Samsung og Sony, så vel som for Android TV.
Den 27. mai ble den tilgjengelig på Apple TV. Fra september er appen tilgjengelig i 69 land, inkludert Hong Kong og Macau, og én provins. YouTube lanserte en nettbasert versjon av YouTube Kids 30. august, YouTube Movies er en tjeneste fra YouTube som viser filmer via nettstedet sitt. Mange av filmene er gratis å se, med annonser. Den 28. september kåret YouTube Lyor Cohen , medgründeren av Entertainment og tidligere leder for Warner Music Group, til Global Head of Music.
Tidlig begynte Cohen å hinte om mulig lansering av YouTubes nye abonnementsmusikkstrømmetjeneste, en plattform som ville konkurrere med andre tjenester som Spotify og Apple Music. YouTube Premium tidligere YouTube Red er YouTubes premium abonnementstjeneste. Den tilbyr reklamefri streaming, tilgang til original programmering og bakgrunns- og offlinevideoavspilling på mobile enheter. I september kunngjorde YouTube at de ville lansere en betaversjon av en ny plattform med andre videoer, lik TikTok , kalt YouTube Shorts.
I likhet med TikTok gir det brukere tilgang til innebygde kreative verktøy, inkludert muligheten for å legge til lisensiert musikk til videoene deres. I begynte YouTube å teste en ny funksjon opprinnelig kalt "YouTube Reels".
YouTube ga senere nytt navn til funksjonen "YouTube Stories". Eksperimentelle funksjoner på YouTube kan nås i et område på nettstedet som heter TestTube.
Funksjonen ble fjernet senere. Senere samme år ble YouTube Feather introdusert som et lett alternativt nettsted for land med begrensede internetthastigheter. Tjenesten ble opprinnelig lansert i de fem store markedene New York City, Los Angeles, Chicago, Philadelphia og San Francisco 5. april, [] [] og tilbyr direktesendinger av programmering fra de fem store kringkastingsnettverkene ABC, CBS, The CW, Fox og NBC , samt omtrent 40 kabelkanaler eid av bedriftsforeldrene til disse nettverkene, The Walt Disney Company , CBS Corporation , 21st Century Fox , NBCUniversal og Turner Broadcasting System inkludert blant andre Bravo , USA Network , Syfy , Disney Channel , CNN , Cartoon Network, E!
Abonnenter kan også motta Showtime og Fox Soccer Plus som valgfrie tillegg for en ekstra avgift, og kan få tilgang til originalt YouTube Premium-innhold. Både privatpersoner [] og store produksjonsbedrifter [] har brukt YouTube for å øke publikummet. Indieskapere har bygget grasrotfølgere som teller i tusenvis til svært liten kostnad eller innsats, mens massemarkedsføring og radiopromotering viste seg å være problematisk.
salgsfremmende plattform for musikkselskapene. Etter å ha observert at ansikt-til-ansikt kommunikasjon av den typen nettvideoer formidler har blitt "finjustert av millioner av år med evolusjon", refererte TED-kurator Chris Anderson til flere YouTube-bidragsytere og hevdet at "det Gutenberg gjorde for å skrive, nettvideo kan nå gjøre for ansikt-til-ansikt kommunikasjon.
presidentkandidater via YouTube-video, med en techPresident-medgründer som sa at internettvideo endret det politiske landskapet. Howard siterte en aktivists kortfattede beskrivelse om at organiseringen av den politiske uroen innebar å bruke "Facebook for å planlegge protestene, Twitter for å koordinere, og YouTube for å fortelle verden. Senatet introduserte en resolusjon som fordømmer Joseph Kony 16 dager etter at "Kony"-videoen ble lagt ut på YouTube, med resolusjonsmedsponsor, senator Lindsey Graham som bemerket at videoen "vil gjøre mer for å føre til Konys bortgang enn all annen handling til sammen.
Omvendt har YouTube også tillatt regjeringen å lettere engasjere seg med innbyggerne, og Det hvite hus sin offisielle YouTube-kanal er den syvende toppprodusenten av nyhetsorganisasjoner på YouTube i [] og i en helseutveksling bestilte Obama-imitator Iman Crossons YouTube-musikkvideo-forfalskning å oppmuntre unge amerikanere til å melde seg inn i Affordable Care Act Obamacare-kompatibel helseforsikring.
President Obama holdt et møte i Det hvite hus med ledende YouTube-innholdsskapere for ikke bare å fremme bevisstheten om Obamacare [] men mer generelt for å utvikle måter for regjeringen å bedre kontakt med "YouTube-generasjonen".
Noen YouTube-videoer har selv hatt en direkte effekt på verdensbegivenheter, som Innocence of Muslims som ansporet til protester og relatert anti-amerikansk vold internasjonalt.
En artikkel i New York Times Magazine hevdet at YouTube hadde blitt "den nye snakkeradioen" for ytre høyre. Legion of Extraordinary Dancers [] og YouTube Symphony Orchestra [] valgte medlemskapet sitt basert på individuelle videoopptredener. President Barack Obama, visepresident Biden, ansatte i Det hvite hus og flere statssekretærer.
Før , ga ikke Google detaljerte tall for YouTubes driftskostnader, og YouTubes inntekter i ble notert som «ikke vesentlig» i en forskriftsfil. Google publiserte først eksakte inntektstall for YouTube i februar som en del av Alphabets økonomiske rapport. YouTube inngikk et markedsførings- og reklamepartnerskap med NBC i juni seere kalt "Shows".
Flyttingen var ment å skape konkurranse med nettsteder som Hulu, som inneholder materiale fra NBC, Fox og Disney. I mars trakk regjeringen i Storbritannia sine reklamekampanjer fra YouTube, etter rapporter om at annonsene deres hadde vist seg på videoer med ekstremistisk innhold.
Regjeringen krevde forsikringer om at reklamen deres ville "leveres trygt og hensiktsmessig". Avisen The Guardian, så vel som andre store britiske og U.
merkevarer, suspenderte på samme måte annonseringene sine på YouTube som svar på at reklamen deres dukket opp i nærheten av støtende innhold. Google uttalte at de hadde "begynt en omfattende gjennomgang av våre annonseringsretningslinjer og har gitt en offentlig forpliktelse til å sette på plass endringer som gir merkevarer mer kontroll over hvor annonsene deres vises". Videoen ble trukket tilbake etter at det ble funnet at annonsene ble utløst av bruk av opphavsrettsbeskyttet innhold i videoen.
6. april kunngjorde YouTube at for å «sikre at inntektene bare flyter til skapere som følger reglene», vil de endre praksisen sin for å kreve at en kanal gjennomgår en gjennomgang av retningslinjene, og har minst 10 visninger i livet før de kan bli med i partnerprogrammet. I mai lanserte YouTube sitt partnerprogram YPP, et system basert på AdSense som lar opplasteren av videoen dele inntektene som genereres av annonsering på nettstedet.
Det er over en million medlemmer av YouTubes partnerprogram. Vanligvis har ikke mer enn halvparten av de kvalifiserte videoene en pre-roll-annonse, på grunn av mangel på interesserte annonsører. YouTubes retningslinjer begrenser visse former for innhold fra å inkluderes i videoer som genereres penger med reklame, inkludert videoer som inneholder vold, sterkt språk, seksuelt innhold, "kontroversielle eller sensitive emner og hendelser, inkludert emner relatert til krig, politiske konflikter, naturkatastrofer og tragedier, selv om grafiske bilder ikke vises" med mindre innholdet er "vanligvis nyhetsverdig eller komisk og skaperens hensikt er å informere eller underholde" , [] og videoer hvis brukerkommentarer inneholder "upassende" innhold.
I , introduserte YouTube et alternativ for kanaler med minst tusen abonnenter til å kreve et betalt abonnement for at seerne skal se videoer. YouTube Play Buttons , en del av YouTube Creator Rewards, er en anerkjennelse fra YouTube av de mest populære kanalene. YouTubes retningslinjer for "annonsørvennlig innhold" begrenser hva som kan inkluderes i videoer som tjener penger; dette inkluderer sterk vold, språk, [] seksuelt innhold, og "kontroversielle eller sensitive emner og hendelser, inkludert emner relatert til krig, politiske konflikter, naturkatastrofer og tragedier, selv om grafiske bilder ikke vises", med mindre innholdet er "vanligvis nyhetsverdig eller komisk og skaperens hensikt er å informere eller underholde".
DeFranco hevdet at det å ikke kunne tjene annonseinntekter på slike videoer var "sensur med et annet navn". En YouTube-talsperson uttalte at selv om retningslinjene i seg selv ikke var ny, hadde tjenesten "forbedret varslings- og klageprosessen for å sikre bedre kommunikasjon til skaperne våre". Fra november i USA og juni over hele verden forbeholder [] YouTube seg retten til å tjene penger på alle videoer på plattformen, selv om opplasteren ikke er medlem av YouTubes partnerprogram.
Dette vil skje på kanaler hvis innhold anses som "annonsørvennlig", og alle inntekter vil gå direkte til Google uten noen del gitt til opplasteren. YouTube gir en mulighet for rettighetshavere til å finne og fjerne videoene sine eller få dem til å fortsette å kjøre for inntekter. Driften for programmet opphørte 20. mars, YouTube har blitt sensurert, filtrert eller utestengt av en rekke årsaker, inkludert: []. Tilgang til spesifikke videoer er noen ganger forhindret på grunn av lover om opphavsrett og immaterielle rettigheter, f.
i Tyskland , brudd på hatefulle ytringer og hindring av tilgang til videoer som anses som upassende for ungdom, [] som også gjøres av YouTube med YouTube Kids-appen og med "begrenset modus".
Fra og med [oppdatering] er offentlig tilgang til YouTube blokkert i mange land, inkludert Kina , Nord-Korea , Iran , Syria , Turkmenistan , [] Usbekistan , [] [] Tadsjikistan , Eritrea , Sudan og Sør-Sudan. I noen land er YouTube blokkert i mer begrensede perioder, for eksempel i perioder med uro, før et valg eller som svar på kommende politiske merkedager. I tilfeller der hele nettstedet er utestengt på grunn av én bestemt video, vil YouTube ofte godta å fjerne eller begrense tilgangen til den videoen for å gjenopprette tjenesten.
Det dukket opp rapporter om at kommentarer postet med kinesiske tegn som fornærmet det kinesiske kommunistpartiet 共匪 eller "kommunistisk banditt" eller 五毛 eller "50 Cent Party", med henvisning til statsstøttede kommentatorer, ble automatisk slettet innen 15 sekunder. fra Wikipedia, den frie encyklopedi. Online videoplattform eid av Google. For ikke å forveksle med YouTube-kanalen. YouTubes forside 14. november, Chad Hurley Steve Chen Jawed Karim.
Internett Video vertstjeneste. Hovedartikkel: Historien om YouTube. Se også: Kritikk av Google § YouTube-brukerkommentarer. Hovedartikkel: YouTube-opphavsrettsproblemer. Ytterligere informasjon: § Inntekter til rettighetshavere. Hovedartikkel: Content ID-system. Se også: Kritikk av Google § YouTube , og sensur fra Google § YouTube. Se også: FamilyOFive, Fantastic Adventures-skandalen og Elsagate. Se også: Elsagate. Hovedartikkel: YouTube Kids.
Hovedartikkel: YouTube Music. Hovedartikkel: YouTube Premium. Hovedartikkel: YouTube TV. Hovedartikkel: Social impact of YouTube. Ytterligere informasjon: § Opphavsrettsbeskyttet materiale. Hovedartikkel: Sensur av YouTube. Har lokal YouTube-versjon. For øyeblikket blokkert. Tidligere blokkert. Hør denne artikkelen i 29 minutter. Denne lydfilen ble opprettet fra en revisjon av denne artikkelen datert 26. mars, og gjenspeiler ikke senere redigeringer.
Lydhjelp · Flere talte artikler. Selskapsportal Internett-portal San Francisco Bay Area-portal USA-portal. 26. januar, skjema K ".
Hentet 16. april The Register. Hentet 16. september, offisiell Google Code Blog. Hentet 25. mars, Høy skalerbarhet. Hentet 13. oktober, 23. oktober, Hentet 26. mai, A billion hours". Hentet 19. april, Los Angeles, CA. Hentet 10. juni Visual Capitalist. Hentet 6. desember, BBC News. 1. februar, The New York Times. Hentet 26. mars, The Sydney Morning Herald.
11. oktober, hentet 18. mars, Det er en tredje YouTube-medgründer". USA i dag. Hentet 19. juni, The Guardian. Hentet 15. mars, The New York Times Vol. Washington Post. no". Hentet 1. april, The Daily Telegraph. 23. april, Hentet 3. august, Wayback Machine. 25. november, Arkivert fra originalen 25. november, Hentet 1. januar, 2. november, Arkivert fra originalen 2. november, 17. april, Business Insider.
Hentet 8. mai, Hentet 14. februar, Hentet 27. april, The Hollywood Reporter. 16. juli dreper YouTube virksomheten min!
Hentet 29. november, The Times. 9. oktober, The Age. 14. november, Arkivert fra originalen 20. desember, Online Video Rankings". Hentet 27. juni, CBS Interactive. 25. mai, The Next Web. Thomson Reuters. 2. desember, Hentet 2. desember, The Verge. Vox Media. Solsman, Joan 12. november, Hentet 4. juli, 29. oktober, Hentet 30. oktober, San Jose Mercury News.
Hentet 3. februar, Hentet 7. mai, 9. mai, Hentet 11. mai, Mercury News. Hentet 10. mai, Hentet 21. april, Hentet 17. mai, Hentet 22. oktober, Hentet 7. november, Hentet 5. september, ISSN Hentet 20. mars, Hentet 24. mars, 4. april, Hentet 9. april, Hentet 7. september, CNN September Business.
Hentet 9. januar, Hentet 11. desember, Hentet 5. mai, 12. november, Hentet 30. november, Hentet 18. november, mai doi : ISBN S2CID Arkivert fra originalen 11. september, Hentet 14. januar, Arkivert fra originalen 10. november, Hentet desember 1, Hentet 13. mars, Hentet 1. juni, Hentet 15. juli, Hentet 22. september, Ars Technica. Android-overskrifter.
Hentet 8. desember, University of Washington. Hentet 12. september, Hentet 24. november, Arkivert fra originalen 6. februar, Hentet 27. januar, Vi gikk denne ruten før med Sorenson Spark som er en ufullstendig implementering av H.
Sørenson H. Sorenson Media. 2. juni, arkivert fra originalen 27. august, hentet 31. juli, 17. juni, arkivert fra originalen 20. juni, hentet 11. august, offisiell YouTube-blogg.
14. mars, Hentet 2. juli, YouTube Hjelp. 27. juni, Hentet 14. november, Hentet 29. juni, The Indian Express. 25. april, Hentet 30. mai, 21. juli, Hentet 26. september, Financial Times.
Hentet 20. oktober, 13. september, YouTubes offisielle blogg. 8. april, Associated Press. 15. oktober, Arkivert fra originalen 18. oktober, Hentet 15. oktober, 13. desember, YouTube Creators Blog. Hentet 17. november, The Huffington Post. Hentet 9. november, Googles produktforum. Hentet 28. august, Google Support.
Arkivert fra originalen 17. november, Hentet 11. november, Neal, International Business Times , 8. november, abonnement kreves Alternativ lenke Arkivert 3. desember , på Wayback Machine.
28. juli, Hentet 29. juli, Solsman, Joan 3. november, International Business Times UK. Hentet 17. september, Hentet 9. desember, Next up: better ways to connect". 27. august, Hentet 25. august, Los Angeles Times. Hentet 21. februar, Creative Commons. Hentet 20. juli, uoffisiell Google-blogg.
20. juni, Arkivert fra originalen 28. desember, Hentet 17. januar, Arkivert fra originalen 27. april, 8. desember, Hentet 11. september, 17. juli, Hentet 17. februar, 15. januar, YouTube på TV-en din". YouTube-blogg. Arkivert fra originalen 22. juni, Hentet 20. juni, 6. juni, Hentet 22. desember, 15. november, Hentet 20. november, Nintendo America. Hentet 4. februar Nintendo Game Details. Nintendo of America. Hentet 5. desember, PC Advisor.
El Universal på spansk. Arkivert fra originalen 16. mai, Hentet 9. september, 17. oktober, Arkivert fra originalen 11. oktober, Hentet 2. januar, Kommersant Moskva. Hentet 22. mars, PC World. Hinduen. Chennai, India. Arkivert fra originalen 10. mai, Og det er drit.
Det suger". Det tsjekkiske dagligordet. Hentet 7. desember 9. september Arkivert fra originalen 12. september Arkivert fra originalen 14. mars The Philippine Star. Arkivert fra originalen 21. oktober, Hentet 23. september, Hentet 15. januar, Emirates Hentet 8. juli, Hentet 25. juli, Hentet 1. oktober, YouTube kommer i Ukraina! Ukraina: Google Ukraine-bloggen.
Danmark: iProspect. Arkivert fra originalen 7. mai, Hentet 17. april, nordisk: KLOK. Arkivert fra originalen 28. juli, Hentet 11. februar, Norge: TONO. Arkivert fra originalen 20. april, Swiss: swissinfo. på siden torsdag online". Østerrike: Wiener Zeitung. Romania: ZF. Hentet 14. mai, Portugal: Luso Noticias. Arkivert fra originalen 3. desember, Vat Pravda.
tbreak Media.
No comments:
Post a Comment